Modelul publicităţii s-a schimbat, comunicarea nu mai e de masă
Un brand fără personalitate devine irelevant pentru reţelele sociale
Reţelele de socializare au devenit nelipsite din mixul de comunicare al companiilor, însă pentru ca prezenţa lor să fie una remarcabilă brandurile trebuie să trăiască pe aceste reţele, nu doar să facă reclame. Cătălin Dobre, Group Creative Director, McCann Erickson, este de părere că odată cu creşterea timpului pe care oamenii îl petrec pe reţelele de socializare, create şi importanţa pe care acestea o au pentru publicitate. "Brandurile trebuie să trăiască pe Facebook, nu să facă reclame acolo. Trebuie să se comporte ca unul din prietenii clienţilor săi. Trebuie să ofere conţinut interesant care să izvorască din personalitatea lor", a declarat acesta, pentru Curierul Naţional. "De aceea, un brand fără personalitate devine irelevant pentru reţelele sociale. E ca un prieten care postează numai prostii şi pe care, după un timp, îl ştergi din listă. Monologul de la TV a dispărut. Ca să aibă succes pe reţelele sociale, brandurile trebuie să fie deschise către dialog. Diferenţa dintre branduri va fi făcută de creativitatea cu care vor gestiona interactivitatea cu oamenii de pe Facebook. Asta poate să-i rdice sau să-i coboare", a detaliat Cătălin Dobre.
O nouă eră
De asemenea, Ioana Mucenic, Managing Partner Pastel Group, spune că importanţa reţelelor sociale în mixul de comunicare este de necontestat. "Practic, ele au determinat intrarea publicităţii şi comunicării într-o altă eră", a declarat aceasta, pentru Curierul Naţional.
Dacă până acum publicitatea era strâns legată de mass-media şi percepută ca intruzivă, odată cu internetul, modelul publicităţii s-a schimbat, comunicarea nu mai e de masă, site-urile sunt nişate, fiecare având în spate alţi şi alţi consumatori. "Altădată, când ne gândeam