Î.Sunt proaspăt angajat într-o firmă de consultanţă. Chiar dacă am peste trei ani de experienţă, tot junior mă simt printre colegi. Ce greşeli ar trebui să evit să fac în prima perioadă la noul loc de muncă? Urăsc să fiu doar un bun ascultător. Vreau şi să acţionez.
R.Prima perioadă este cea în care un nou venit trebuie să se adapteze unui nou mediu. Mai mult decât atât, un grup deja format şi cu anumite cutume este în postura de a-l cunoaşte şi accepta pe noul venit.
În prima perioadă, este bine să observaţi procese, colegi, cum se fac lucrurile. Să întrebaţi atunci când ceva vi se pare neclar. Toţi ne dorim „să demonstrăm" imediat după angajare, însă, de cele mai multe ori, este posibil să începem pe picior greşit, pentru că neacordându-ne timp suficient să cunoaştem colegi, compania, clienţi, putem să facem greşeli. A greşi este omeneşte, însă ne dorim oare să începem noua noastră „aventură" cu o greşeală?
Cel mai probabil răspunsul este „nu". Ceea ce pot sugera este să vă cunoaşteţi mediul. Asta nu înseamnă că trebuie să fiţi doar un bun ascultător. Este bine să întrebaţi, să veniţi cu idei, dar nu încercaţi să le impuneţi şi, mai mult, nu încercaţi să copiaţi modelul anterior de activitate în noul loc de muncă.
Pe de altă parte, când în echipă este adusă o persoană care are deja trei ani de experienţă anterioară, nimeni nu apreciază comodul statut de „ascultător" al acestuia. El trebuie să demonstreze că poate fi de spijin echipei. În perioada de început, este însă foarte important să ştiţi cum să oferiţi sprijinul, astfel încât acesta să fie apreciat ca o dovadă de colegialitate şi nu de infatuare. Pentru a impune idei şi acţiuni noi, trebuie să câştigaţi respectul şi încrederea celor din jur. Î.Sunt proaspăt angajat într-o firmă de consultanţă. Chiar dacă am peste trei ani de experienţă, tot junior mă simt printre colegi. Ce gr