În Marea Britanie, părinţii copiilor cu dizabilităţi ar putea primi bani de la buget pentru educaţie. Promisiunea guvernului britanic ar putea fi însă subminată de reducerile bugetare. Ideea face parte dintr-o reformă de proporţii a sistemului britanic de educaţie.
Unu din cinci copii britanici are nevoi speciale, ceea ce înseamnă aproximativ 1,7 milioane de copii. Sistemul de educaţie dedicat acestora este unul dintre cele mai controversate din Regat. În prezent, copiii care au o dizabilitate severă trebuie să fie evaluaţi de o autoritate locală pentru a stabili ce fel de sprijin au nevoie la şcoală.
Aceştia reprezintă cam 2,7% din copii. În schimb, cei mai mulţi, aproximativ 21%, care au un nivel mai scăzut de handicap, sunt sprijiniţi direct de şcoli, uneori fiind nevoie să facă uz de servicii din afara şcolii sau să angajeze mai mult personal.
Dar părinţii şi militanţii pentru copiii cu nevoi speciale susţin că autorităţile evită să evalueze elevii din cauza costurilor suplimentare pe care rezultatul evaluării le implică. Mulţi poartă o lungă bătălie cu autorităţile până să ajungă la obţinerea unei hârtii care să ateste că un copil are nevoi speciale de educaţie.
„Auzim încontinuu că părinţii sunt frustraţi din cauza nesfârşitelor amânări pentru a obţine ajutorul de care copiii lor au nevoie şi că sunt prinşi la mijloc atunci când serviciile locale nu conlucrează", a declarat Sarah Teather de la Protecţia Copiilor pentru BBC.
Implicarea voluntarilor
Guvernul, în schimb, vrea să abordeze nevoile copiilor într-un mod integrat, implicând şcolile, serviciile de sănătate şi pe cele sociale. De asemenea, vrea să eficientizeze procesul de evaluare punând la lucru toţi profesioniştii implicaţi - doctori, profesori, psihologi, logopezi - pentru a face o singură evaluare comună. O altă idee este de a implica grupuri de voluntari. Da