* Doar 12,5% sunt interesaţi în foarte mare măsură (1,8%) sau în mare măsură (10,7%) de publicitatea de pe site-uri
Doar 12,5% dintre respondenţi sunt interesaţi în foarte mare măsură (1,8%) sau în mare măsură (10,7%) de publicitatea de pe site-uri, aproximativ 83% din românii fiind atenţi în mică măsură sau în foarte mică măsură la reclamele de pe site-urile pe care le accesează, potrivit studiului "Românii şi Internetul".
Studiul mai arată că 35% din respondenţi accesează uneori şi 35% foarte rar reclamele despre un produs sau serviciu, iar 62% dintre respondenţi nu au achiziţionat un produs sau serviciu după ce au văzut reclama pe internet. Cele mai multe produse achiziţionate prin internet sunt cele electronice (15%), urmate de produse cosmetice, îmbrăcăminte şi produse farmaceutice şi de sănătate (8%).
Reporter: Ce eficienţă are publicitatea online dacă aproximativ 85% dintre internauţi sunt atenţi la spaţiile publicitare într-o mică/foarte mică măsură?
Alex Cernătescu: Eficienţa unei campanii în interactiv se judecă holistic. Practic spaţiile publicitare sunt doar o parte din felul în care se foloseşte mediul online pentru a promova un produs. Utilizatorii care vin din reclamele online de tip bannere sau chiar şi anumite tipuri de CPC (cost per click) trebuie să fie doar o parte din mixul de media online. O campanie cu adevărat eficientă trebuie să aibă şi parte de search advertising (google Adwords), parte de social media (promovare virală în reţelele sociale, brand interaction chiar în mediul utilizatorilor), plus bineînţeles site-ul care contează foarte mult în partea de conversie în lead sau chiar în vânzare. Userii din studiu când doresc ceva anume caută pe google, intră pe pagina directă şi bineînţeles citesc review-urile altor useri. Ca să scurtez, nu mai putem vorbi de promovare online doar bazată pe spaţii publicitare de