Supersonicul de transport al rachetei spaţiale Haas, pe care ARCA îl construieşte pentru Competiţia Google Lunar X Prize, a primit oficial numele I.A.R.-111.
Pana la această dată, numele avionului a fost E-111. Este o mare onoare şi obligaţie pentru ARCA să contribuie la tradiţia I.A.R., care din 1925 si pana in prezent a fost purtat de aeronave redutabile pe plan mondial precum: I.A.R.-11CV, I.A.R.-80, I.A.R.-93, I.A.R.-99, precizeză ARCA, într-un comunicat. “Realizarea unui aparat din seria I.A.R. este o şansă de care orice constructor de aeronave din lume ar fi mândru. I.A.R.-111 va trebui nu numai să contribuie la continuarea tradiţiei numelui I.A.R., ci şi să reprezinte aeronava care să zboare mai sus si mai repede decât predecesoarele sale, ajutând astfel la progresul României. Mulţumim SC I.A.R. SA Braşov pentru această oportunitate.”, a declarat preşedintele ARCA, Dumitru Popescu. După lansarea cu succes a primei rachete spaţiale româneşti, la data de 1 octombrie 2010, Asociaţia Română pentru Cosmonautică si Aeronautica – ARCA, a decis, la sfârşitul lunii decembrie 2010, să facă publică existenţa unui program la care a lucrat in secret in ultimul an. Programul vizează realizarea unui avion supersonic de mare altitudine destinat extinderii capabilităţilor ARCA de lansare a rachetei Haas II, pentru competiţia americană de astronautică Google Lunar X Prize, precum si dezvoltării tehnologiilor pentru turismul spaţial. Potrivit Asociatiei, E – 111 a fost proiectat pentru a înlocui baloanele purtătoare folosite până în prezent de ARCA, necesare transportului deasupra atmosferei terestre a vehiculelor rachetă, precum racheta Haas II pentru competiţia Google Lunar X Prize. Baloanele purtătoare au reprezentat o soluţie ieftina si rapida, acestea arătându-şi însa limitările, fiind cauza principală pentru două amânări succesive ale lansării rachetei spaţiale Helen