Persoana responsabilă de stabilirea politicii de achiziţii în departamentul IT sau de achiziţii de soluţii/produse IT la nivelul companiei este managerul de IT, care are nevoie de experienţă practică în domeniu de cel puţin cinci ani.
Departamentul IT are o importanţă tot mai mare în cadrul firmelor din România, datorită funcţiilor pe care le are acesta în structura afacerii. De aceea, directorul IT sau CIO (Chief Information Officer) are sarcina principală să se implice direct în strategia companiei şi să anticipeze influenţa activităţii sale asupra organizaţiei.
Totuşi, în funcţie de specificul şi nevoile organizaţionale, atât denumirea postului, cât şi responsabilităţile pot varia. „Dacă directorul de IT este prezent în companii non-IT şi denumeşte persoana care conduce departamentul aferent, CIO defineşte o poziţie similară, dar în companii mari. La rândul său, CTO (Chief Technology Officer) este cel care conduce echipele tehnice sau de dezvoltare dintr-o companie furnizoare de servicii IT", explică Valentina Neacşu, managing partner în cadrul ITEX.
Parcurs profesional relevant
Funcţia de director de IT poate fi dobândită după un parcurs profesional bine structurat şi care dovedeşte o experienţă relevantă în domeniul IT. În funcţie de compania angajatoare sau prezenţei componentei de IT, un CIO nu va fi în nici un caz un tânăr absolvent, fără cunoştinţe practice în domeniu. „În general, parcursul firesc înseamnă absolvirea unor studii tehnice, o experienţă profesională de minimum cinci ani în domeniu şi obţinerea unor cerificări atunci când este cazul", susţine Valentina Neacşu.
În privinţa studiilor, directorul de IT va avea, în majoritatea situaţiilor, studii superioare tehnice/IT finalizate şi chiar studii post-universitare în domeniul managementului. „Există anumite facultăţi considerate a fi «şcoli de IT»: Politehnica, Ciberneti