Apple a subestimat interesul clienţilor pentru noua versiune a tabletei iPad. La numai câteva ore de când gadgetul a devenit disponibil în magazine, stocurile erau deja epuizate. Acest fenomen sugerează că vânzările de tablete iPad 2 le vor depăşi semnificativ pe cele înregistrate de prima versiune, informează publicaţia britanică „Financial Times“.
În primele 24 de ore de la lansarea primului iPad (în aprilie 2010), Apple vânduse deja 300.000 de tablete. „Nu ne-ar mira dacă Apple ar vinde aproape un milion de tablete iPad 2 în primele două zile de la lansare", a declarat Scott Sutherland, analist la Wedbush Securities, citat de Reuters. Prima versiune iPad a trecut pragul de un milion de unităţi vândute la 28 de zile de la lansarea sa.
Epuizat la zece minute de la lansare
Cozile care se formează cu ore bune înainte de o lansare în faţa magazinelor Apple nu mai sunt o surpriză pentru nimeni. De data aceasta însă, mulţi dintre cei care şi-au aşteptat rândul au descoperit, atunci când au intrat în magazin, că tabletele s-au epuizat deja sau că au mai rămas doar modelele mai scumpe. Reprezentanţii lanţului de retail american Best Buy au declarat că au rămas fără noile tablete la zece minute de la deschiderea magazinelor.Până la sfârşitul acestei luni, Apple ar putea vinde 5,5 milioane de tablete iPad 2, estimează Gene Munster, analist la banca de investiţii Piper Jaffray, citat de ft.com.
Anul trecut, Apple a vândut 14,8 milioane de tablete iPad, în valoare de 9,6 miliarde de dolari. Acum, compania ar putea să încheie anul fiscal 2011 cu vânzări în valoare de peste 16,3 miliarde de dolari, potrivit firmei de cercetări şi consultanţă financiară Sanford C. Bernstein&Co.