Mitul românilor pasionaţi de modă a depăşit graniţele ţării. Astfel, în plină criză, Bucureştiul a devenit ţinta a numeroase branduri de fashion din lumea întreagă.
Numai în cursul acestei luni trei retaileri spun că vor deschide primele lor magazine în România. Cel mai recent anunţ vine din partea Eponge Fashion Paris. Compania va inaugura marţi o unitate, situată în centrul comercial Cocor, din Capitală, unde va vinde românilor îmbrăcăminte, genţi, încălţăminte şi pălării. Tot la începutul lui martie retailerul italian de accesorii vestimentare Calzedonia a intrat pe piaţa locală cu un prim magazin pe bulevardul Magheru.
La finele acestei luni, pe 25 martie, şi gigantul H&M deschide porţile primei sale unităţi româneşti, în mallul bucureştean Afi Palace Cotroceni. Până în vară, hainele brandului suedez vor putea fi cumpărate din alte patru magazine bucureştene şi din unul din Braşov, potrivit datelor companiei.
Alte 36 de branduri internaţionale şi-au manifestat interesul pentru extinderea afacerilor în România, chiar din cursul acestui an. "Interesul pentru expansiune în 2011 se bazează pe următoarea premisă: economia îşi va relua creşterea, iar comercianţii doresc achiziţionarea sau închirierea de locaţii prime, care să le asigure cote de piaţă în creştere", se arată într-un studiu al companiei de consultanţă CB Richard Ellis.
Segmentul de fashion este cel care a atras şi continuă să atragă cei mai mulţi noi comercianţi. O analiză a pieţei pe ultimele 18 luni arată că dintre cele 30 de mărci care au venit în România în acest interval, 61% activează în sectorul comerţului cu haine şi accesorii vestimentare, iar 19% în segmentul de baruri şi restaurante, potrivit sursei citate.
Apetitul pentru modă al românilor a fost remarcat şi de alte nume mari ale comerţului de profil. O franciz