Un manechin înfăţişându-l pe Ştefan cel Mare plictisit, o barcă din Delta Dunării şi un steag al ţării i-au întâmpinat pe vizitatorii standului României de la Târgul Internaţional de Turism din Berlin. Standul nu a atras privirile precum cele aflate în imediata apropiere.
Şi totuşi, vizitatorii târgului, desfăşurat în weekend, s-au oprit în dreptul măsuţei din spatele căreia Clujul îşi prezintă oferta turistică.
La ediţia din acest an a Târgului Internţional din Berlin, ce s-a desfăşurat în weekend, au fost prezenţi 47 de expozanţi din România. Alături de oraşele care şi-au prezentat ofertele turistice, precum Cluj-Napoca, Sibiu, Braşov sau Piatra Neamţ, din ţara noastră au mai participat la târg agenţii de turism, hoteluri, companii aeriene sau de închirieri auto.
Deşi modest, standul Clujului are „norocul“ de a beneficia de un amplasament excelent: la „graniţa“ dintre standurile României, Serbiei şi Slovaciei şi la doar câţiva metri de cel mai apreciat stand românesc, cel al Bucovinei, unde ouăle de Paşte cu foiţă se aur se vând „ca pâinea caldă“, deşi costă 30 de euro. Faţă de celelalte oraşe din Ardeal reprezentate la ITB Berlin 2011, Clujul iese în evidenţă prin faptul că a încercat să ofere mai mult decât banale pliante.
Pălincă şi film
Mireasma de pălincă şi un filmuleţ cu „Inima Transilvaniei” îi conving pe oameni să arunce o privire asupra pliantelor menite să îi atragă în “Capitala Ardealului”. La început de zi mai timizi, dar din ce în ce mai îndrăzneţi, mânaţi şi de impulsul dat de un “gât” de pălincă ardelenească. Îi întâmpină Marius Oprea, unul dintre cei doi reprezentanţi ai bradului turistic “Visit Cluj”, lansat recent de Primărie. “Am avut destul de mulţi vizitatori. Majoritatea sunt atraşi de pălincă şi de brânza ardelenească pe care am oferit-o. Îi interesează în primul rând Transilvania, abia apoi Clu