Într-o eră a tehnologiei, modelele de ceară din muzeu atrag milioane de turişti. Cea de-a 12-a atracţie cu numele Madame Tussaud se va deschide curând la Viena. Figurile de ceară sunt încă realizate ca pe vremea celei care le-a creat pentru prima dată.
Muzeul a atras vizitatori încă din 1835. Dar de ce a rămas la fel de popular? Un reporter „The Guardian" s-a integrat printre vizitatori şi a aflat distracţiile acestora. Johnny Depp are parte din nou de o ciupitură de obraz, iar un bărbat aruncă o privire sub fusta lui Marilyn Monroe. O eşarfă din Kuweit este înfăşurată în jurul starului de la Bollywood Aishwarya Rai. „Unde este Tony Blair?", întreabă un turist din Afganistan. Oare vrea să se fotografieze cu el? „Nenorociţii aştia", murmură el, încercând să-l ocolească pe George W. Bush. Aglomeraţie mare la ieşire din Downing Street 10: partea de sus a urechii drepte a lui Nicolas Sarkozy a fost „roasă" de cineva. Boxerul Mike Tyson bântuie prin clădire?
Într-o eră a realităţii virtuale, a jocurilor interactive Wii şi a televizoarelor 3D, e greu să-ţi imaginezi o atracţie mai învechită decât o clădire întunecată şi aglomerată, plină cu modele statice de ceară. Dar Madame Tussaud este mai popular ca niciodată, scrie „The Guardian". În această lună, un nou muzeu sub această marcă se va deschide în Blackpool (Marea Britanie). Un altul, al 12-lea din lume, va apărea foarte curând la Viena (Austria). Periodic, noi celebrităţi întăresc rândurile modelelor de ceară: criticul de modă şi vedeta de televiziune Gok Wan este gata să fie expus în Blackpool, iar starul pop Justin Bieber va ajunge în muzeele din Londra, New York şi Amsterdam, la cererea vizitatorilor.
Proprietarul brandului Tussaud, Merlin Entertainments, este al doilea grup la nivel mondial pe piaţa distracţiilor, după Disney. Compania deţine şi parcul de distracţii Alton Towers, London Eye, dar