Invitaţiile la evenimente organizate de prieteni sau la care participă aceştia câştigă din ce în ce mai mult în importanţă, în reţeaua de socializare Facebook.
Un concert „Les Elephants Bizzares" în clubul Control, să zicem. Cam cu o săptămână înainte de concert sunt tipărite afişele şi lipite pe zidurile din jurul clubului. Eventual, şi formaţia lipeşte câteva - nu multe - în alte locuri din Bucureşti. În plus, este trimisă o machetă de presă ghidurilor de evenimente culturale şi unor cotidiene, iar membrii trupei invită prin e-mail sau telefon câţiva cunoscuţi, şi pe site-ul trupei apare un anunţ referitor la concert. Dar cam aici s-ar termina eforturile şi posibilităţile de promovare ale evenimentului.
Sau, mai bine zis, aici s-ar fi terminat acum cinci ani, înainte ca Facebook să devină ceea ce este acum: cea mai importantă reţea socială de pe internet, care uneşte dacă nu toată lumea, atunci măcar o parte destul de mare a ei. Conform celor mai actuale date disponibile, dintre cei circa 7,8 milioane de utilizatori de internet din România, 1,64 milioane au cont pe Facebook. În plus, 80% din utilizatorii români ai site-ului au o vârstă cuprinsă între 18 şi 34 de ani.
Astăzi, acest concert ar fi probabil promovat în primul rând pe Facebook. Formaţia şi-ar invita cei 5.229 de fani, clubul Control pe cei 4.764 de prieteni ai săi, şi astfel, în numai câteva minute, aproape 10.000 de oameni ar lua act de un eveniment care pe cei mai mulţi dintre ei chiar îi interesează. Avantajele pentru cei ce îşi promovează astfel evenimentele sunt evidente: trimiterea invitaţiei nu costă nimic, aceasta ajunge imediat şi sigur, şi adresanţii sunt cu toţii potenţiali interesaţi. Mai mult de atât, ei pot trimite invitaţia mai departe, pot promova concertul pe profilul lor şi (importanţa acestui aspect nu trebuie subapreciată!) pot vedea care dintre cunoscuţii lor vor