Contul curent ataşat cardului de debit poate fi folosit pentru achitarea gratuită a facturilor emise de furnizorii de utilităţi sau servicii prin intermediul serviciilor de direct debit. Sursa: ADI PÎCLIŞAN
Dacă vreţi să scăpaţi de grija facturilor la utilităţi, cablu sau telefonie mobilă aveţi la îndemână serviciul direct debit. Clientul poate accesa acest serviciu prin semnarea unei convenţii cu banca prin care mandatează instituţia să-i achite facturile către anumiţi furnizori.
La emiterea facturilor, furnizorii înştiinţează banca, iar aceasta le achită din contul curent al clientului. "Pentru a se face plata facturilor, clienţii trebuie doar să se asigure că au în cont bani suficienţi pentru ca banca să poată achita factura", explică reprezentanţii Raiffeisen Bank.
Cine poate beneficia de acest serviciu
De direct debit pot beneficia cei care au un cont curent deschis la bancă, de exemplu contul cardului de debit, dar şi alţi clienţi. "Pentru direct debit intrabancar nu este necesară deschiderea unui cont special, şi poate fi folosit contul la care este asociat cardul de debit. În cazul direct debitului interbancar se debitează conturile plătitorilor deschise la alte bănci", explică Mircea Spinei, director tranzacţii bancare în cadrul RBS România.
Mai mult, clienţii nu trebuie să se deplaseze neapărat la bancă pentru a accesa serviciul. Spre exemplu, dacă sunt deja clienţi ai serviciului de internet banking ai băncii, ei pot accesa direct debitul prin intermediul internetului. Astfel, la RBS România "clienţii persoane fizice pot activa serviciul utilizând aplicaţia de internet banking destinată persoanelor fizice. Folosind iBanking se elimină chiar şi necesitatea primului drum la bancă pentru a semna mandatul", a spus Mircea Spinei.
Banca Comercială Română (BCR) introduce aceeaşi facilitate: "