Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES a realizat un studiu asupra comportamentului internautic și asupra utilizării Internetului în România.
Conform acestui sondaj, mai mult de jumătate dintre români se declară utilizatori ai Internetului (52%), dintre aceştia doar 3% neavând posibilitatea de a accesa Internetul de acasă. Referitor la frecvența accesării acestui serviciu, 68% dintre subiecții studiului petrec zilnic o parte din timp pe Internet, la care se adaugă 26%, care accesează Internetul de câteva ori pe săptămână. Zilnic, 30,5% dintre utilizatori petrec cel puțin o jumătate de oră pe Internet, în timp ce un procent de 32,7 dintre internauți îşi consumă între una și trei ore pe zi pentru a naviga în mediul online.
Procentul celor care petrec mai mult sau mai puțin timp pe Internet decât perioada menționată anterior scade odată cu distanțarea de acest interval, astfel: 11,3% dintre cei care accesează Internetul petrec mai mult de 5 ore pe zi navigând pe Internet, iar 11,9% mai puțin de o jumătate de oră pe zi.
Intervalul orar în care subiecții studiului navighează cel mai mult pe Internet este cuprins între 18:00 şi 24:00 (60%), urmat de intervalul orar 10:00-17:00, preferat de 26% dintre respondenți.
Principalele utilizări ale Internetului au ca scop informarea, corespondența prin e-mail, lectura, muzica, socializarea online şi filmele. Astfel 96% dintre indivizi utilizeză Internetul pentru a se informa, 80% utilizează acest serviciu pentru a coresponda prin e-mail, iar 70% dintre utilizatorii de Internet declară că întrebuințează acest serviciu pentru a socializa în cadrul rețelelor online.
Informațiile accesate de români pe Internet sunt în mare parte din domeniul sportiv (18%), divertisment, sănătate (fiecare cu câte 15%), politică (14%), sau informații utilitare (12%). Arta şi cultura constituie o prioritate pent