Cu toate că este a şaptea ţară ca mărime la bugetul Uniunii Europene, România se situează printre ultimele la împărţitul banilor. La nivelul Regiunii de Sud-Est care cuprinde judeţele Constanţa, Tulcea, Brăila, Galaţi, Vrancea şi Buzău, accesarea fondurilor s-a realizat de autorităţile locale în proporţie de 95%, procent aferent „cincinalului" 2007-2013. „Din păcate, fondurile destinate celor opt regiuni de dezvoltare prin programele operaţionale regionale reprezintă doar 20% din banii UE. Restul de 80% sunt destinaţi Guvernului, care nu a accesat decât 4%. Este evident că performanţa autorităţilor locale este mult mai bună decât cea a celor centrale, acolo unde se bat pe proiecte, faţă de «performanţa» Guvernului care este execrabilă. Aici nu mai e vorba nici de stânga, nici de dreapta, nici de centru. E vorba de prostie, incompetenţă, şi - de ce să nu spunem - de teama de verificări. Consiliul Judeţean face un proiect european Nazarcea-Ovidiu, legătură cu comuna Mihail Kogălniceanu, pe Drumul Naţional Ovidiu - Constanţa, 16 km cu 9 milioane euro, inclusiv TVA, pe POR şi reabilitează complet infrastructura. Or, domnul Berceanu (fostul ministru al Transporturilor) face autostrăzi cu 27 milioane euro kilometrul! Nu se poate să aşteptăm din 2004 să se conecteze autostrada Bucureşti - Cernavodă cu tronsonul de autostradă Cernavodă - Constanţa! Intrăm în al şaptelea an în care nu am reuşit, noi ca ţară sub guvernarea asta celebră Boc - Băsescu, să facem 54 de kilometri de autostradă. Este jenant, este strigător la cer!", apreciază Nicuşor Constantinescu.
Eligibile, dar nefinanţabile
Preşedintele CJC susţine că nu se pot estima pierderile suferite nu numai de judeţul Constanţa, ci şi de România prin faptul că „acest ombilic, acest mezelic" de 54 de km nu s-a realizat timp de şapte ani. „Când operatorii din transporturi văd că noi nu suntem în stare de 7 ani să