Bjørn Lomborg a scris „The Skeptical Environmentalist" şi „Cool It". Este directorul Centrului Consensus de la Copenhaga şi profesor adjunct la Copenhagen Business School.
Copyright: Project Syndicate, 2011. www.project-syndicate.org Podcast (în limba engleză): http://media.blubrry.com/ps/media.libsyn.com/media/ps/lomborg70.mp3
Spectatorii de la cursele Daytona 500 din Florida au primit în februarie steguleţe verzi pe care să le agite întru celebrarea ştirii că maşinile de curse folosesc acum benzină cu 15% etanol din porumb. A fost startul unei campanii publicitare TV care, timp de un sezon, urmează să-i convingă pe americani de meritele biocombustibilului.
La suprafaţă, autoproclamata „înverzire a NASCAR" (acronim pentru National Association for Stock Car Auto Racing) este doar un exerciţiu transparent (şi, e de suspectat, nefericit) de cosmetizare ecologică a curselor de maşini, o îmbrăcare a lor într-o salopetă „verde". Dar parteneriatul dintre obiectul unei populare pasiuni americane şi lobby-ul biocombustibilului marchează doar cea mai recentă încercare de a câştiga opinia publică în favoarea unei politici cu adevărat iresponsabile.
SUA cheltuiesc aproximativ 6 miliarde de dolari anual pentru sprijinul federal acordat producţiei de etanol sub formă de facilităţi fiscale, taxe vamale şi alte programe. Mulţumită acestui sprijin financiar, o şesime din stocul mondial de grâu arde în motoarele maşinilor americane. Suficient porumb pentru a hrăni 350 milioane de oameni timp de un an.
Spirjinul guvernamental pentru creşterea rapidă a producţiei de biocombustibil a contribuit la dezordinea din producţia alimentară. Ca rezultat al politicii oficiale din SUA şi Europa, incluzând aici şi ţintele agresive de producţie, biocombustibilul a consumat în 2010 peste 6,5% din producţia mondială de cereale şi 8% din cea de ulei vegetal la nivel mond