Un număr de 101 de sucursale bancare au fost amendate şi alte 103 centre au primit avertisment de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), pentru neres-pectarea OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, a anunţat, ieri, ANPC. Astfel, din cele 344 de puncte de lucru ale instituţiilor bancare verificate, în luna februarie, de Autoritate, aproa-pe două treimi nu res-pectă legea. În cadrul acţiunii derulate de ANPC la nivel naţional, a fost urmărită respectarea prevederilor legale la încheierea contractelor de credit pentru consumatori, cu sau fără ipotecă, de către societăţile bancare.
"OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori, aprobată prin Legea 288/2010, restabileşte raporturile contractuale echitabile între consumatori şi creditori. Actul normativ aduce totodată o mai mare libertate de mişcare beneficiarilor de credite prin ridicarea barierelor artificiale privind rambursarea anticipată", a declarat Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC.
Valoarea amenzilor contravenţionale a totalizat peste 1,66 milioane de lei. Autoritatea a dispus remedierea deficienţelor constatate şi aducerea la conformitate a contractului de credit, în termen de 15 zile.
Potrivit ANPC, printre abaterile constatate s-au evidenţiat nereguli săvârşite în cadrul informaţiilor precontractuale, cum ar fi faptul că nu erau menţionate valoarea DAE şi tipul ratei dobânzii la care se percepe compensaţia în cazul rambursării anticipate sau că mărimea textului era mai mică de 12 puncte. De asemenea, la acelaşi tip de informaţii, "nu se eliberau răspunsuri cu privire la cererile depuse de consumatori privind acordarea sau neacordarea creditelor, consumatorii nu sunt informaţi cu privire la dreptul de a alege modalitatea de rambursare a creditului prin rate fixe sau prin rate descres-c-ătoare, nu a fost pusă la dispoziţia co