Municipalitatea din Bănie a finalizat tema de proiectare a parcării subterane de 1.000 de locuri din părculeţul Teatrului Naţional „Marin Sorescu“. Potrivit urbaniştilor craioveni, varianta optimă pentru fluidizarea traficului rutier este amenajarea cu intrare din Calea Bucureşti, la deschiderea Aleii Personalităţilor, şi ieşire în aleea dintre teatru şi Universitate. „Am solicitat prin această temă realizarea unor benzi de preselecţie pe Calea Bucureşti, respectiv de reintrare pe bulevard, la ieşirea din parcare, pentru a nu fi afectat traficul rutier de pe Calea Bucureşti. De asemenea, pentru pietoni ne-am gândit la două ieşiri: una între teatru şi Universitate şi a doua pe esplanada teatrului, înspre instituţiile din centru“, a spus arhitectul-şef al Craiovei, Mircea Diaconescu. Licitaţia pentru contractarea proiectului va fi organizată până la sfârşitul acestei luni. Autorităţile sunt de părere că până la terminarea pasajului suprateran din Valea Vlăicii - martie 2012 - vor fi derulate şi procedurile pentru contractarea lucrărilor la parcarea subterană.
Bani prin POR
Primele studii pentru parcarea subterană au arătat că pot fi asigurate locuri pentru 1.000 de autoturisme, pe două niveluri, pe o arie de 27.000 de metri pătraţi şi într-un volum de 65.000 de metri cubi. Costul investiţiei se ridică la 20 de milioane de euro, banii urmând să fie obţinuţi în cadrul Programului Operaţional Regional, prin Planul Integrat de Dezvoltare.
Solomon: Acum se poate!
Primăria Craiova a încercat în 2008 să facă parcarea subterană prin asocierea cu un investitor care să primească terenul în concesiune, să realizeze şi să exploateze parcarea, urmând să plătească o redevenţă administraţiei locale. Primarul Craiovei, Antonie Solomon, a decis în 2009 că asocierea nu este tocmai potrivită, fiindcă primăria nu se putea baza pe banii altcuiva