Procentul tentativelor de fraudă înregistrate în 2010 în magazinele online care folosesc soluţia ePayment a fost de 0.2%, în scădere cu 50% faţă de 2009, se arată într-un studiu realizat de GECAD ePayment. Cu toate acestea, sistemul antifraudă ePayment a protejat magazinele online şi clienţii acestora de pierderi de aproape 900.000 euro. "Faptul că procentul tentativelor de fraudă scade continuu demonstrează că piaţa se maturizează şi că nivelul de securitate a tranzacţiilor creşte de la an la an. Cu toate acestea, creşterea anuală a numărului de tranzacţii face ca protecţia antifraudă să fie din ce în ce mai importantă, pierderile evitate de magazinele online şi de clienţii lor protejaţi de sistemul antifraudă ePayment crescând de la aprox. 550,000 EUR în 2007 la aproape 900.000 euro anul trecut.", a declarat, într-un comunicat remis ieri redacţiei, Daniel Nicolescu, CEO GECAD ePayment.
Cele mai multe tentative au fost efectuate cu carduri emise în SUA, 30%, urmate la distanţă de carduri emise în România, 17% şi Italia, 10%. În ceea ce priveşte locaţia persoanelor care au încercat să utilizeze cardul în mod fraudulos, 32% s-au aflat pe teritoriul României, 23% în SUA, 7% în Italia şi 6% în Marea Britanie.
Conform statisticilor oferite de departamentul de Risc al GECAD ePayment, principalele tipuri de afaceri online vizate în 2010 au fost site-urile care oferă reîncărcare electronică pentru telefoanele mobile, având, un procent de 28.9% din numarul total al tentativelor de fraudă, urmate de turism, cu un total de 22% şi de serviciile de telecomunicaţii, altele decât cele de reîncărcare, cu un procent de 10,7%. În ceea ce priveşte eTail-ul, deşi nu se numără printre domeniile cu cele mai multe tentative de fraudă, datorită valorii mari a produselor, ocupă locul doi, după turism, în ceea ce priveşte volumul pierderilor evitate prin aplicarea filtrelor eP