Editurile locale Polirom, All si Curtea Veche sustin ca ponderea vanzarilor online a ajuns anul trecut la 10%-17% din vanzarile totale, fata de putin peste 5% in urma cu cinci ani. Site-urile au devenit astfel un instrument important de vanzare a cartilor, care suplineste "carentele" sistemului clasic de distributie reprezentat de librarii. Oferte promotionale de tip cumperi doua si mai primesti una gratuit, dar si discount-urile de pana la 30% sunt formele prin care editurile vor sa atraga mai multi clienti pe site-urile lor. Vanzarile prin online nu inseamna descarcarea cartilor in format electronic, ci doar comanda prin site.
"Avand in vedere ca businessul nostru s-a contractat foarte mult raportat la anul 2008, cand aveam o cifra de afaceri de peste 4 milioane de euro, a trebuit sa aplicam alta formula de business. Vanzarile directe au o contributie in crestere in vanzarile totale ale editurii si de aceea am investit in dezvoltarea sistemelor care ne permit sa facem vanzari online", a declarat Gabriel Scinteia, CEO-ul grupului All, controlat de familia Penescu din Capitala.
All a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 2,5 milioane de euro, in crestere cu 8,6%, potrivit reprezentantului grupului. Spre comparatie insa, in anul 2008 grupul editorial All avea afaceri de 4,3 milioane de euro. Daca in 2008 editura avea un profit net de 400.000 de euro, in 2009 editura a terminat cu un profit care reprezinta doar 0,57% din cifra de afaceri.
"Din totalul vanzarilor pe care le inregistram, vanzarile online aduc aproape 17%, comparativ cu o pondere de doar 5-7% in urma cu cinci ani", a spus Gabriel Scinteia. El a precizat ca anul aceasta se asteapta la o crestere moderata a vanzarilor de carti de aproape 5%.
In vederea cresterii vanzarilor directe prin intermediul site-ului, grupul All a incheiat contracte