Aproape două treimi (64%) dintre românii din mediul urban folosesc internetul, iar dintre aceştia 71,4% îl accesează zilnic, în special de acasă, potrivit studiului "Românii şi internetul", realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES).
Studiul privind utilizarea internetului în România şi comportamentul internautic al românilor a fost realizată în perioada 23-24 februarie, pe un eşantion de 1.146 de persoane din mediul urban.
Un sfert dintre respondenţi se declară "foarte interesaţi" de internet, iar 37% "interesaţi", în timp ce 18% nu se arată atraşi de aceste servicii. O treime dintre utilizatorii români navighează zilnic între o oră şi trei ore, iar aproape 30% între 30 de minute şi o oră.
58% dintre cei care intră pe internet o fac seara, după ora 18.00 până la ora 24.00, 25% între ora 10.00 şi 18.00, 9% între 7 şi 10 dimineaţa, iar 3% noaptea între 24.00 şi 7 dimineaţa.
Cele mai răspândite metode de conectare de acasă sunt prin telefon fix şi cablu, cu ponderi de 46%, respectiv 45%. Conexiunea prin bandă largă nu este folosită decât de 6% dintre repondenţi. În schimb, conexiunea la internet cea mai răspândită la serviciu şi în şcoli este cea prin cablu, fiind folosită de 26% dintre respondenţi. Conexiunea prin telefon fix are o pondere de 13%, iar cea broadband de 4%.
Dintre furnizorii de servicii de internet, mai mult de jumătate dintre utilizatorii sunt clienţi ClickNet/Romtelecom (52%), următorii clasaţi fiind RCS&RDS (21%) şi UPC (9%). În acelaşi timp, 4% dintre utilizatorii de internet din România se conectează prin servicii furnizate de principalii doi operatori de telefonie mobile, Orange (2%) şi Vodafone (2%). Cel mai utilizat browser în România, cu o pondere de 34,3% dintre respondenţi, este Google Chrome, acesta fiind urmat de Mozilla Firefox (30,6%) şi de Intern