Deşi este o versiune a modelului de clasă compactă Golf, Volkswagen Jetta se impune prin imagine, dimensiuni şi prestaţii drept o replică mai concisă a berlinei aspiraţionale Passat. Sursa: VOLKSWAGENSursa: VOLKSWAGEN
1 /.
Volkswagen a lăsat 13 centimetri între noul Jetta şi aproape la fel de noul Passat. Cele două berline germane mai pot fi obiectiv diferenţiate prin câţiva zeci de litri (prezenţi sau absenţi la numărătoare) în spaţiul destinat bagajelor şi, subiectiv, prin materialele prezente în habitaclu care, în modelul mai mic, nu ating de fiecare dată calitatea superioară etalată de "colegul mai mare".
Cea mai consistentă diferenţă poate fi indentificată la nivelul preţurilor: minim 15.985 de euro (inclusiv TVA) – pentru gama Jetta, cel puţin, 20.393 de euro (TVA inclusă) – în cazul Passatului.
Deşi este, în esenţă, o versiune a modelului de clasă compactă Golf, Volkswagen Jetta se impune prin imagine (acum mai elegantă), dimensiuni (considerabile) şi prestaţii (supleţe, rafinament, consum) drept o replică mai concisă a berlinei aspiraţionale Passat.
Între dotările de bază se regăsesc airbagurile (frontale, laterale şi tip cortină), sistemul electronic de control al stabilităţii (ESP), aerul condiţional "Climatic", radio-CD-ul, geamurile (faţă/spate) şi oglinzile acţionate electric, închiderea centralizată cu teleco mandă şi luminile permanente de drum.
De altfel, exceptând opţionalele cele mai insolite propuse de noul Passat, nicio dotare firească în acest segment nu îi lipseşte Jettei.
Motoarele sedanului compact sunt şi ele, cu excepţia benzinarului supraalimentat de 1.2 litri, identice cu cele oferite de berlina aspiraţională (1.6 TDI – 105 CP, 2.0 TDI – 140 CP).
Volkswagen Jetta utilizează arhitectura hatchback-ului Golf. Platforma tehnică a fost însă sensibil ajustată