Direcţia constructorului francez de maşini Renault este fragilizată, după epilogul unei ciudate afaceri de spionaj. Procurorul Parisului a anunţat că afacerea ţine mai degrabă de domeniul escrocheriei şi a confirmat că cele trei cadre acuzate de spionaj şi licenţiate de constructor sunt nevinovate.
Nici vorbă de spionaj, cu atât mai puţin de conturi în străinătate, pe numele celor trei salariaţi daţi afară acum o lună. Verdictul Procuraturii a provocat imediat reacţia firmei Renault. Constructorul de automobile i-a declarat şi el nevinovaţi pe cei trei licenţiaţi şi i-a invitat la o întâlnire, pentru a repara prejudiciile cauzate prin compensaţii financiare sau prin reintegrarea lor în sânul grupului.
De asemenea, în urma unui Consiliu de Administraţie excepţional, convocat de şeful companiei, Carlos Ghosn, numărul doi al grupului şi-a prezentat demisia, care i-a fost însă refuzată de superior.
Dornici să restaureze imaginea grupului Renault, principalii responsabili ai constructorului de maşini au anunţat că renunţă la partea variabilă a salariului lor pe 2010. Precizăm că partea variabilă a salariului preşedintelui-director general de la Renault se ridica anul trecut la 1,6 milioane de euro.
Concomitent, firma anunţă că lansează proceduri disciplinare împotriva membrilor direcţiei interne de securitate. Pentru justiţia franceză, principalul suspect în afacerea de escrocherie este de altfel unul dintre responsabilii serviciului de securitate de la Renault, arestat şi încarcerat vineri, în momentul în care se pregătea să-şi ia zborul spre o ţară africană.
Direcţia constructorului francez de maşini Renault este fragilizată, după epilogul unei ciudate afaceri de spionaj. Procurorul Parisului a anunţat că afacerea ţine mai degrabă de domeniul escrocheriei şi a confirmat că cele trei cadre acuzate de spionaj şi licenţiate de constructo