Şefii Tarom şi CNADNR invocă motive personale sau de sănătate şi renunţă la funcţii, dar controalele oficiale arată altceva. Câţiva angajaţi ai Companiei de Autostrăzi lucrau dimineaţa la caiete de sarcini, iar seara la oferte. Când s-a aflat, şeful lor a dobândit „probleme de sănătate“.
Două demisii au provocat, ieri, un fel de cutremur în Ministerul Transporturilor: Ruxandra Brutaru vrea să plece, din motive personale, de la conducerea Tarom şi Liviu Costache se retrage, invocând motive de sănătate, din poziţia de director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Oficial, cei implicaţi nu comunică motivele acestor demisii. Surse oficiale ne-au explicat, însă, de ce au plecat cei doi directori. În primul rând, la nivelul ministerului au avut loc mai multe şedinţe, inclusiv una cu preşedinţii federaţiilor şi confederaţiilor patronale acreditate, în care s-au întors cărţile pe faţă şi au ieşit la lumină mai multe nereguli din companiile aflate în „parohia" Transporturilor. În replică, ministrul Anca Boagiu a spus că vor urma controale pentru a se verifica acele afirmaţii, astfel că „problemele" invocate de demisionari primesc şi alte conotaţii.
Banii se adună tot mai greu
Surse din rândurile participanţilor la acele întruniri ne-au dezvăluit câteva lucruri din cele afirmate. Cel mai interesant dintre acestea pare să fie faptul că mai mulţi angajaţi ai CNADNR „au fost surprinşi că lucrau dimineaţa la elaborarea unor caiete de sarcini necesare în viitoarele licitaţii, iar după program - la ofertele pe care urmau să le depună unele companii pentru a câştiga acele licitaţii". Pentru a se verifica o astfel de afirmaţie, este clar că va fi nevoie de o anchetă, iar demisia de ieri a şefului CNADNR nu poate fi departe de aceste dezvăluiri. Şi transportatorii rutieri acuză presiuni mari din partea unor şefi din eşaloan