Taxa de poluare extrem de mare a cauzat prăbuşirea înmatriculărilor de maşini vechi până la cel mai mic nivel din ultimii doi ani
Din cauza majorării semnificative, proprietarii români aleg de multe ori înmatricularea vehiculelor în Bulgaria, unde preţurile sunt mult mai mici
Taxa de poluare extrem de mare, pusă în aplicare de Guvern de la 1 ianuarie, a cauzat prăbuşirea înmatriculărilor de maşini vechi până la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani. Din cauza creşterii semnificative a costurilor cu înscrierea în circulaţie, proprietarii români de maşini la mâna a doua au ales, în cele mai multe cazuri, înmatricularea vehiculelor la vecinii bulgari, unde taxa de înmatriculare pentru o maşină este mult mai mică, ceea ce înseamnă pierderi semnificative la bugetul de stat.
Astfel, deşi înmatriculările auto rulate au înregistrat cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani, asta nu înseamnă neapărat că românii nu au mai înmatriculat maşini second-hand, ci că le-au înmatriculat în Bulgaria, iar taxa de poluare majorată de la începutul anului cu până la de trei ori faţă de 2010 a cauzat pierderi la bugetul de stat şi nu a avut efectul scontat de autorităţi.
Declinul reprezintă un efect al creşterii taxei de poluare
Înmatriculările de autoturisme second-hand au atins în luna februarie cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani, de 9.088 unităţi, din cauza creşterii costurilor cu înscrierea în circulaţie.
Până în februarie, înmatriculările de autoturisme second hand coborâseră sub pragul de 10.000 de unităţi cel mai devreme în ianuarie 2009, când au fost înscrise în circulaţie mai puţin de 6.000 de unităţi.
Reprezentanţii portalurilor de anunţuri auto rulate apreciază că declinul reprezintă un efect al creşterii taxei de poluare la prima înmatriculare la valori cu până la de trei ori mai mari faţă de 2010. În decembrie,