În momentul de faţă Toyota este în plin proces de determinare a pagubelor rezultate în urma cutremurului şi a tsunami-ului din 11 martie din Japonia. Producţia la fabricile din Japonia a fost suspendată în perioada 14-16 martie, urmând ca în urma analizelor de impact să se ia o decizie privind eventuala reluare a producţiei.
"Această suspendare temporară nu are efect imediat asupra livrării vehiculelor şi pieselor în Europa, având în vedere că durata expedierii acestora din Japonia poate fi de până la şase săptămâni", explică, într-un comunicat de presă, oficialii companiei.
Anul trecut în România s-au vândut 2.560 de autovehicule marca Toyota, dintre care 2.443 au fost autoturisme, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România (APIA).
Un alt constructor auto nipon prezent pe piaţa românească, Mazda, susţine, la rândul său, că impactul situaţiei din Japonia nu se va resimţi în produsele şi serviciile proprii din regiunea Europei Centrale şi de Sud-Est.
"Distribuţia şi furnizarea autovehiculelor şi a pieselor de rezervă în Europa Centrală şi de Sud-Est nu va fi întreruptă", au declarat oficialii companiei, într-un comunicat de presă. În 2010 în România s-au cumpărat 836 de autovehicule sub sigla Mazda, dintre care 814 au fost autoturisme.
Scumpiri pe piaţa electronicelor
În cazul pieţei electronicelor efectele situaţiei din Japonia ar putea aduce scumpiri consistente la anumite produse, cum ar fi iPad-urile sau anumite componente de computere. În cazul în care Japonia va întrerupe livrarea de cipuri, susţine Reuters, timp câteva luni anumit produse, cum ar fi computerele sau smartphone-urile s-ar putea scumpi şi ar putea fi din ce în ce mai greu de găsit.
Motivul principal al scăderii producţiei de cipuri nu este afectarea centrelor de producţie, ci impactul cutremurului şi al tsunami-ului asupra