Meniuri preparate mai sănătos, produse cu mai puţină sare, calorii la vedere şi mai puţină tărie în băuturi – se întâmplă în Marea Britanie, unde guvernul a semnat o înţelegere cu marile lanţuri de fast-food şi restaurante, dar şi cu producătorii de alcool, pentru a ajuta populaţia să-şi schimbe obiceiurile alimentare.
În baza acestei înţelegeri, marile lanţuri de fast-food vor introduce informaţii despre caloriile conţinute în produsele lor, vor comercializa pe lângă puiul prăjit şi pe cel la grătar, preparat mai sănătos, vor promova un meniu cu puţine calorii şi-i va încuraja pe clienţi să consume salate.
Alte prevederi ale înţelegerii între companii şi guvernul britanic se referă la reducerea cu 15% a cantităţii de sare folosită în produse.
În New York există deja o înţelegere prin care lanţurile de fast-food afişează pe produsele lor numărul de calorii. Ca urmare, anul trecut s-a constatat o reducere a numărului de calorii cu 50 până la 100 de calorii, pentru fiecare comandă plasată.
Dar nu numai la mâncare s-a gândit guvernul britanic, ci şi la alcool. Astfel, 150 de mari producători de băuturi alcoolice au semnat cu autorităţile britanice o înţelegere pentru a reduce procentul de alcool din produsele pe care le comercializează. Producătorul Heineken a anunţat în acest sens că va reduce de la 5,3% la 4,3% alcoolul din una din mărcile sale de bere.
Tot pentru a tempera consumul de alcool, unul dintre cele mai mari lanţuri de supermarketuri din Marea Britanie nu va mai afişa materiale publicitare care promovează băuturi alcoolice. Îngrijorarea în ceea ce priveşte alcoolul în Marea Britanie este cât se poate de serioasă, având în vedere că regatul este pe un loc fruntaş în Europa, în ceea ce priveşte consumul. De altfel, presa britanică a anunţat ieri că cea mai tânără persoană tratată pentru alcoolism în acest moment în regat este un