Peste 30 de branduri fashion şi-au deschis magazine în nici 3 ani
70% dintre cei intraţi pe piaţa locală au ales metoda francizei
Pentru că aveam prea multe şi singura problemă a românilor mai rămăsese vestimentaţia, în ultimii trei ani retailerii de modă s-au gândit să dea buzna pe piaţa din România. În timp ce alt gen de retaileri nu au mai avut curajul să pună piciorul pe pământ românesc, peste 30 de branduri din segmentul fashion şi-au deschis primele magazine de la noi din ţară. Astfel, potrivit unui studiu realizat de CBRE Eurisko, 6 din 10 retaileri nou intraţi pe piaţa locală sunt din segmentul fashion, şi totodată în 70% din cazuri au ales să nu investească în toată logistica unei suprafeţe de vânzare, ci să se folosească de francizare.
"Segmentul fashion atrage cei mai mulţi retaileri noi, în ultimele 18 luni luându-se în calcul peste 30 de mărci care au deschis primele magazine în această perioadă. 61% din mărci activează în sectorul de fashion (îmbrăcăminte, accesorii şi încălţăminte), 6% în sectorul alimentar, 19% în sectorul baruri & restaurante şi 13% în diverse sectoare de activitate (operator de fitness, bricolaj etc.). În ceea ce priveşte modalitatea de operare, comercianţii tind să utilizeze francizaţii, peste 70% din mărcile analizate funcţionând astfel şi doar 30% au ales metoda intrării directe în piaţă", reiese din studiul realizat de compania de consultanţă imobiliară.
Francizorii au ales spaţii de vânzare mai mici de 500 mp
Potrivit sursei citate, cu toate acestea în categoria comercianţilor care ocupă peste 1.000 mp în sala de vânzare, toţi au intrat în mod direct, iar la suprafeţele de sub 500 mp francizele sunt mai des întâlnite.
La sfârşitul anului trecut stocul modern de centre comerciale se situa la 2,2 milioane mp, cu aproximativ 194.500 mp livraţi în 2010, reprezentând o scădere cu