BCR, cea mai mare bancă de pe piaţă, îşi relansează serviciul dedicat clienţilor persoane fizice cu averi mari sub brandul Erste Private Banking, preluând modelul de business dezvoltat de banca-mamă din Austria şi care a fost extins în filialele din regiune.
Mişcarea are în vedere repoziţionarea BCR pe acest segment de piaţă prin utilizarea unui brand mai atractiv pentru acest tip de clientelă. De asemenea, mizează pe expertiza Erste în domeniu, premiată de revista Euromoney drept cea mai bună casă de private banking din Austria. La Erste, pragul minim pentru serviciul private banking este de 300.000 de euro, iar oferta este adaptată fiecărui tip de client: antreprenori, fundaţii, liber-profesionişti, manageri sau familii.
Formatul pregătit la BCR include elementele standard pentru private banking - asistenţă constantă din partea unui bancher personal dedicat, acces în locaţii destinate exclusiv clienţilor Erste Private Banking şi în care discreţia este asigurată, acces non-stop la serviciile BCR sau invitaţii la evenimente concepute special. Pachetele de servicii curente au la bază cardurile Platinum şi Black emise sub siglele Visa şi Mastercard, care asigură o serie de privilegii mai ales în cazul călătoriilor în străinătate. De asemenea, clientela de private banking are acces la condiţii speciale de creditare. În contextul crizei, la nivelul pieţei activităţile de creditare a clienţilor de private banking s-au intensificat datorită bonităţii acestei categorii de clientelă.
În acelaşi timp, clienţii pot suna pentru asistenţă la un număr de telefon dedicat non-stop, prin care solicitările le sunt rezolvate cu prioritate. În funcţie de profilul individual de toleranţă la risc, oferta de investiţii include o gamă largă de la depozite, titluri de stat şi asigurări până la fonduri de investiţii, depozite structurate, acţiuni, produse str