• V-ati intrebat vreodata ce "confort" ofera o pista de biciclisti construita din pavele cu peste 8 miliarde lei? • Astazi va putem oferi raspunsul • Reporterii BUNA ZIUA IASI au efectuat ieri un experiment inedit, care arata cat de "practicabila" este pista cu care se lauda autoritatile locale • Cu o camera video montata pe ghidonul bicicletei, am parcurs o parte din traseul pistei de biciclisti • Trepidatiile cauzate de pavele au produs un disconfort vizibil • Este clar ca, de 800 de mii lei, edilii ar fi putut alege o varianta mai eleganta, de exemplu amenajarea unei piste din asfalt • Cum la Iasi nu exista un traseu asfaltat pentru biciclisti, am repetat experimentul pe un bulevard proaspat asfaltat • Materialul video arata ca trepidatiile in acest caz sunt mult mai reduse • Filmul care prezinta experimentul realizat poate fi vizionat in exclusivitate pe www.bzi.ro
Dimineata, ora 9.30, intrarea pe pista de biciclisti din Podu de Piatra. Inarmati cu o camera video, montata pe ghidonul unei biciclete, reporterii BUNA ZIUA IASI au pornit inspre Podu Ros pe pista amenajata in urma cu cinci luni de firma afaceristului Constantin Comanescu, Com Beton SA. Am vrut sa demonstram ca solutia aleasa de autoritati, si anume construirea pistei din pavele, in loc de asfalt, este o varianta mai mult decat nefericita. Materialul video surprins arata cat de puternice sunt trepidatiile cauzate de pavelele montate. In plus, biciclistii trebuie sa fie atenti si la capacele de canal, care s-au infundat dupa aceasta iarna. Din cauza lucrarilor din Podu Ros, am fost nevoiti sa ocolim zona si sa intram pe contrasens, pe bulevardul Dimitrie Mangeron. Prima parte a experimentului s-a incheiat in Tudor Vladimirescu, dupa mai multe "hurducaturi" serioase.
Pentru a demonstra ca o pista cu imbracaminte asfaltica ar fi fost mult mai potrivita, am vrut sa ne deplasam pe o