Site-urile de știri economice din România sunt accesate în principal de cititori locali, urmați de cititorii aflați în comunitățile din Marea Britanie, Statele Unite și Germania. Singura excepție o face site-ul wall-street.ro, accesat, în mod paradoxal, din Republica Moldova, mai mult decât orice alt site din segmentul său.
În luna februarie wall-street.ro a avut peste 58.000 de clienți veniți din Republica Moldova, în condițiile în care toți ceilalți competitori direcți(zf.ro, money.ro, capital.ro) au avut, fiecare, undeva între 3.000 și 8.000 de clienți veniți din aceasta țară. (Click pe imagine pentru printscreen-uri).
Mai mult, cifrele arată ca nici măcar site-uri de știri generaliste precum realitatea.net sau adevarul.ro nu aduc atât de mulți clienți din Moldova (cifrele din SATI arată un număr de aproximativ 30.000 de clienți din Republica Moldova intrați în februarie pe realitatea.net).
Ca pondere a utilizatorilor din România, zf.ro, money.ro și capital.ro au peste 80% utilizatori români, în timp ce wall-street.ro a avut, în luna februarie, 78% clienți din România (față de zf.ro 87% , money.ro 89% și capital.ro 83%).
De asemenea, wall-street.ro a avut aproximativ câte 12.000 de clienți din Turcia în luna februarie, în condițiile în care zf.ro a avut cam 500 de clienţi într-o lună, money.ro aproximativ 400, iar capital.ro undeva pe la 300 de clienți. Grecia este o ţară în care lucurile stau aproximativ la fel.
De asemenea, realitatea.net, care este un site generalist de știri, a avut din Turcia aproximativ 2.000 de clienți în toată luna februarie.
Contactat de capital.ro pentru comentarea acestor cifre, Mihai Seceleanu, CEO la InternetCorp, nu a comentat.
Site-ul wall-street a fost în centrul unui scandal mediatic din cursul anului trecut, când a inregistrat duminică, 2 mai, mai multe vizite din Turcia și