POSCO, cel mai mare producător de oţel din Coreea de Sud, Samsung, Hyundai şi SK Innovation sunt marii câştăgtori ai dezastrului din “Ţara Soarelui Răsare”, scrie revista americană Business Week.
Industria japoneză, afectată de cutremur şI de penele controlate de curent este aproape “îngheţată”, marile companii oprind producţia. De asemenea, porturi însumând 7% din producţia industrială a ţării au suferit pagube mari.
Siderurgie, energie
POSCO, al treilea producător mondial de oţel şI primul din Coreea de Sud, şI SK Innovation – cea mai mare companie de rafinare a ţiţeiului din aceeaşi ţară vor acoperi golurile de producţie lăsate de cutremur, potrivit Mirae Asset Securities Co. and Solomon Investment & Securities Co.
Nippon Steel, JFE Holdings si Sumitomo Metal Industries, cei mai mari producători japonezi de oţel suferă din cauza opririi controlate a energiei din cauza închiderii a 11 reactoare nucleare în ţară şI a 9 termocentrale. Nippon Steel şI JFE au anunţat că şi-au repornit furnalele de la combinatele de lângă Tokyo, în vreme ce Sumitomo Metal Industries a anunţat că nu va putea restarta producţia la Kashima, în nordul Tokyo, “pentru o vreme”.
SK Innovation va profita şI ea deoarece 7 rafinării nipone sunt oprite sau au probleme iar cea de la Chiba a companiei Cosmo Oil a suferit un incendiu devastator vineri, astfel că începe să se simtă lipsa combustibililor.
Industria auto
Pe partea auto, companiile Hyundai şi Kia Motors Corp vor beneficia de marje mai mari de producţie prin reducerea promoţiilor oferite clienţilor, din moment ce concurenţii japonezi Toyota, şI Honda au oprit producţia, potrivit lui ark In Woo, analist la LIG Investment & Securities din Seoul. De asemenea, Nissan, Mazda şI Suzuki au probleme cu alimentarea cu energie electrică.
Companiile auto sud-coreene lucrează deja aproape la capacitate max