Comercianţii pun în vânzare alimente cu termenul de valabilitate expirat, marcate necorespunzător sau cu preţul de pe raft care nu corespunde celui din bonul de plată. Din cauza legislaţiei imperfecte în domeniul apărării drepturilor consumatorilor, oamenii își riscă sănătatea în fiecare zi.
Chişinăuianca Elvira Scutaru a cumpărat de la un supermarket salam în care a descoperit câteva părţi din corpul unui şoarece. După ce a fost tratată la terapie intensivă, tânăra timp îndelungat nu a mai putut să mănânce mezeluri. Ca urmare a scandalului iscat, firma producătoare i-a restituit contravaloarea salamului. Acesta nu este însă un caz singular.
„Duminică am dorit să cumpăr un iaurt de la un supermarket din centrul Capitalei. Înainte de a-l achita la casă, am observat că are termenul de valabilitate expirat cu două zile. Am revenit la tejghea să-mi aleg altul. Celălalt iaurt pe care l-am luat avea termeul de valabilitate expirat cu nouă zile", spune chişinăuianca Viorica Moraru.
Tânăra a cerut să stea de vorbă cu administratorul, dar acesta nu era de găsit, deoarece „era zi de duminică".
Specialiştii în protecţia drepturilor consumatorilor spun că victimele pot fi despăgubite doar prin instanţa de judecată.
Atunci când merg la cumpărături, clienţii magazinelor alimentare sau supermaketurilor trebuie să verifice atent dacă produsul pe care îl procură nu are termenul de valabilitate expirat. În caz contrar, cumpărătorul are toate şansele să ajungă cu intoxicaţie la spital.
„Persoana respectivă va suporta pe cont propriu cheltuielile pentru tratament, căci prea puţini au răbdare şi timp să-şi caute dreptate în instanţa de judecată", susţine Alexandru Cuzimuc, directorul Inspectoratului de Stat pentru Protecţia Consumatorilor.
„Ca să le fie restituiţi banii pentru tratament, victimele trebuie să aibă dovada că au cumpărat produs