Conducerea Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova a stabilit deja cum va circula tramvaiul prin municipiu după începerea lucrărilor la pasajul peste Valea Vlăicii. Practic, din actualul circuit al liniei de tramvai se vor face două circuite mai scurte.
Nouă tramvaie către Ford...
Un prim sector al liniei de tramvai va începe la Universitate şi se va termina la Uzina Ford. Pe acest traseu vor circula în permanenţă nouă garnituri de tramvai. Pentru ca tramvaiele să întoarcă, ar fi fost nevoie de construirea unei bucle temporare. S-a renunţat însă la această variantă, care ar fi ocupat prea mult spaţiu şi ar fi avut costuri considerabile, găsindu-se soluţia unei legături sub forma literei S între cele două sensuri ale liniei de tramvai. Practic, tramvaiele care vin dinspre Electroputere vor trece pe linia cealaltă, apoi, după manevrarea macazului, îşi vor putea continua drumul înapoi către Electroputere. Ca să nu circule cu spatele, specialiştii au decis ca aceste garnituri de tramvai să cuprindă, de fapt, câte două tramvaie, aşezate spate în spate, iar la Universitate vatmanul va trece în cealaltă „locomotivă“ în momentul în care coboară să schimbe macazul.
Problemele tehnice, legate de întreţinerea acestor nouă garnituri duble de tramvai, urmează să fie rezolvate într-un soi de depou temporar, care va fi amenajat la capătul dinspre Ford al acestui sector.
...Şi alte trei către Işalniţa
Pentru a nu-i priva de tramvai pe călătorii din cartierele Troaca şi Izvorul Rece, dar şi din comuna Işalniţa, RAT Craiova a decis să păstreze în funcţiune un alt sector al liniei de tramvai, cuprins între Peco Severinului şi Işalniţa. Pe această porţiune vor circula trei tramvaie.
„Distanţa dintre Peco Severinului şi Grădina Botanică va fi acoperită cu autobuze în locul tramvaielor“, a spus directorul general al RAT Craiova, Mar