Numai 56% dintre români trec pragul unui service, conform unui studiu realizat de portalul auto.ro pe un eşantion de 13.751 de şoferi.
Experţii de pe piaţa auto susţin că una din explicaţiile numărului mare de români care îşi repară autovehiculul în faţa blocului sunt bugetele tot mai mici. "Mulţi şi-au luat maşini scumpe, pe credit, a căror întreţinere le pare şi mai costisitoare în condiţiile unei scăderi a veniturilor", a declarat pentru gândul Tudor Bratu, redactorul-şef al ProMotor.
"Dintre cei care merg la service 41,9% spun că motivul ultimei vizite a fost realizarea reviziei maşinii. Cei mai puţini, 5,2%, indică reparaţiile generate de un accident drept cauză", a declarat Bogdan Vulcan, program manager al auto.ro.
Totodată, cei mai mulţi dintre respondenţi, 58,4%, spun că apelează la serviciile unui service independent, în timp ce restul afirmă că preferă unităţile autorizate ale constructorului auto de unde au cumpărat maşina.
Din studiu mai reiese şi că posesorii auto sunt mulţumiţi în mai mare măsură de serviciile personalului centrelor de reparaţii şi de calitate, însă în mai mică măsură de preţ şi de operativitate. BMW, Mercedes, Audi, Skoda, Fiat şi Volkswagen conduc în topul satisfacţiei referitoare la calitatea lucrării service-ului. Fiat, BMW, Audi, Skoda, Opel şi Mercedes ocupă primele locuri în clasamentul întocmit după criteriul satisfacţiei generate de preţ.
Asigurătorii se adaptează la noua realitate
De altfel în goana după clienţi şi după cel mai bun preţ, întreaga piaţa românească a service-urilor auto a suferit mutaţii importante pe perioada crizei economice.
"Dacă în urmă cu numai câţiva ani piesele auto erau cumpărate în proporţie de 60% din magazinele de profil, în prezent acest procent poate fi trecut în dreptul service-urilor auto care au atacat şi acest segment de piaţă", a declarat pentru gân