Încasările din poliţe facultative nu vor mai reuşi, cel mai probabil, să acopere pierderile din asigurările obligatorii de răspundere civilă.
Criza a afectat piaţa asigurărilor, în principal la nivelul a două importante surse generatoare de new-business folosite de către companii: scăderea activităţii de leasing, precum şi creditele auto acordate de bănci. Acestea, cumulate cu creşterea şomajului şi diminuarea veniturilor, au determinat o scădere a încasărilor pe clasele auto facultative la nivelul întregii pieţe, în timp ce RCA-ul a devenit clasa predominantă.
Piaţa asigurărilor auto a înregistrat în 2010 un volum de prime brute subscrise de circa 5 miliarde lei, cu 10% mai puţin decât în 2009, pe fondul unui declin de 25% al subscrierilor pentru asigurările CASCO, până la 2,5 miliarde lei, evoluţie de altfel previzibilă având în vedere dependenţa foarte mare faţă de vânzările de vehicule noi şi de leasing-ul auto.
Clasa de răspundere civila auto a înregistrat, însă, o creştere cu 11,3% a primelor subscrise, astfel că ponderea ei în asigurări generale a crescut cu mai mult de 6 puncte procentuale, până la 37%.
Astfel, în 2010, asigurările obligatorii RCA au generat un volum de prime brute subscrise de circa 2,5 miliarde lei, egalând nivelul subscrierilor pe CASCO, fiind încheiate mai mult de 6,5 milioane de contracte.
RCA domină după zece ani
Pentru prima dată după 10 ani, piaţa se regăseşte în situaţia în care asigurările RCA le depăşesc pe cele CASCO în totalul subscrierilor. Totuşi, ce se întâmpla în trecut, şi anume faptul că subscrierile pe CASCO reuşeau să acopere pierderile pe RCA, nu va mai fi posibil în anii care urmează, deci segmentul RCA va trebui să asigure un minim de profitabilitate în piaţă, având în vedere că este clasa predominantă, potrivit liderilor prezenţi în cadrul conferinţei. Deci această rocadă în