Grupul farmaceutic Ropharma, cu activitati in productie, distributie si retail farmaceutic, si-a planificat pentru anul acesta o crestere a afacerilor cu cel putin 25% fata de 2010, precum si un avans al profitabilitatii cu 50%, potrivit declaratiilor lui Mihai Miron, presedintele acestuia.
“Ne propunem o crestere a cifrei de afaceri de cel putin 25%, precum si o majorare a profitabilitatii de 50%, ceea ce va duce si la o crestere a EBITDA (castigul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare – n. red.) semnificativa”, a declarat Mihai Miron (foto), intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
Potrivit datelor preliminate pentru 2010, Ropharma a realizat afaceri de 352,12 milioane de euro, in crestere cu 22% fata de rezultatul din 2009, iar profitul net a crescut de 2,6 ori, pana la 10,8 milioane de lei.
Ropharma detine doua unitati de productie – la Targu Mures (Aesculap Prod SRL) si la Chisinau (Eurofarmaco) -, cinci sucursale de distributie si lantul de farmacii Ropharma. In prezent, acesta este format din 106 farmacii, concentrate mai ales in zona Moldovei, iar in viitorul apropiat numarul lor va creste la 110.
Miron spune ca pentru Ropharma, companie pe care o controleaza in mod indirect prin intermediul a doua firme inregistrate in Cipru, criza a fost o oportunitate pentru castigarea de teren in fata competitorilor. “Chinezii traduc cuvantul criza prin doua cuvinte: unul este «nenorocire», iar altul este un moment de oportunitati. Noi suntem in partea a doua a traducerii, adica am beneficiat si beneficiem in continuare de «binefacerile» crizei. Unii nu sunt pregatiti, iar altii trebuie sa vina si sa preia munca pe care o faceau ei”, explica presedintele Ropharma.
Mihai Miron a devenit cunoscut inca de la inceputul anilor 2000, atunci cand a vandut producatorul de medicamente Europharm catre britanicii de la SmithKline Beech