„Adevărul“ a testat cea mai nouă generaţie X3. Noul SUV BMW este mai matur, puternic tehnologizat şi scoate tot ce este mai bun din fiecare picătură de combustibil. X3-ul bavarezilor s-a maturizat odată cu noua generaţie şi se vede că nu mai este entry level-ul SUV-urilor companiei germane.
Citiţi şi:Cum a transformat Air by Corneliu, un BMW de serie într-o mașină de drift unică în lume
Noul X3 pare acum mai robust şi mai apropiat de prima generaţie a X5 ca dimensiuni deşi face parte din clasa crossoverelor (sau a offroaderelor mici). Noi am testat modelul X3 xdrive20d, adică varianta echipată cu motorul turbodiesel de 2 litri şi 184 CP (380 Nm), un propulsor popular pe Seria 3. Traseul ales de noi a totalizat 400 de km şi a inclus un drum către Predeal.
Primul lucru pe care l-am sesizat a fost că, deşi motorul este cel mai mic din gamă şi propulsează un SUV de aproape 1,8 tone, are suficiente resurse să imprime un comportament dinamic. Motorul este un diesel cu patru cilindri cuplat într-un mod perfect la o cutie de viteze automată, foarte uşor de operat, cu opt trepte. Noul X3 este prezentat de BMW ca un vehicul pentru toate tipurile de drum şi pentru toate condiţiile meteo. De aceea am căutat şi un drum (sau măcar o poiană) cu zăpadă pentru a testa veridicitatea celor spuse de comunicările oficiale ale companiei.
La drum întins, în spatele volanului, primul lucru sesizabil este rigiditatea şasiului. Este o platformă foarte ţeapănă, iar inginerii au trebuit să se concentreze foarte bine pe crearea suspensiei pentru a gestiona foarte bine mişcările roţilor. Rezultatul: X3 „se simte" foarte bine şi este plăcut chiar şi pe drumuri mai dificile. Pe zăpadă are un comportament decent, dar anvelopele all season nu îl ajută foarte mult. Oricum, clasa de vehicule din care face parte nu este recunoscută pentru capacităţi offroad extreme.