- Social - nr. 743 / 17 Martie, 2011 Nimeni nu contesta buna intentie a Guvernului Boc, in materie de reformare a legislatiei. Ci maniera in care se face. Adica, prin angajarea raspunderii pe legi esentiale (codurile, salarizarea, pensiile, educatia etc.). Sigur, nimeni nu si-a facut iluzia ca motiunea de cenzura pe Codul Muncii va trece. Opozitia si-a facut, insa, treaba, desi motiunile de pana acum au cazut una dupa alta. Consecinta? Opozitia s-a jurat ca, ajunsa la putere, le va schimba radical. Marea greseala a tandemului Basescu-Boc - care doresc cu orice pret sa intre in istorie ca reformatori ai tarii – consta in faptul ca modernizarea legislatiei o fac in afara consensului politic si social. Deci, nu prin punerea in valoare a celor mai valoroase idei. De aici, grevele, mitingurile si protestele populatiei, ale sindicatelor. Adica, ale celor pentru care, in mod normal, se concep legile. Cum poti aplica o lege, cata vreme aproape toata lumea o contesta? Acum s-a trecut la o noua… etapa. Recent, Basescu i-a cerut lui Boc sa grabeasca si revizuirea Constitutiei: reducerea mandatului prezidential la patru ani, euroregiunile, structura Parlamentului s.a. Foarte bine. Caci e necesara modernizarea Legii fundamentale, desi, in tarile cu o democratie avansata (si asezata), Constitutia ramane neschimbata zeci, chiar sute de ani! Intrebarea este: ce ascunde aceasta graba a domnului Basescu, aflat la ultimul mandat prezidential? Ne spun unii anali sti. Doua smecherii. Prima: punerea Legislativului in cvasiimposibilitatea de a suspenda presedintele (transferarea deciziei la Curtea Constitutionala – obedienta Puterii) si amenintarea cu dizolvarea Parlamentului, daca la referendum presedintele nu e demis. A doua: Parlamentul unicameral, cu 300 de deputati, fata de 471 in prezent. Lucru, pana la un moment dat bun, deoarece, in acest fel, mai scad cheltuielile, insa, prin tre