Cele mai mari provocări ale industriei sunt scumpirea combustibililor şi reglementările mai stricte privind emisiile
În timpul crizei, companiile au redus preţurile pentru a nu rămâne fără clienţi
Anul acesta, 16 mil. de persoane îşi vor petrece vacanţa la bordul unei nave
Industria croazierelor va avea o evoluţie bună, în 2011, în ciuda creşterii costurilor combustibililor şi reglementărilor mai stricte de mediu, în contextul în care opt nave mari au fost cumpărate de companiile care oferă aceste vacanţe, iar consumatorii încep să îşi revină din cea mai dificilă recesiune din ultimele decenii, au declarat directorii din această industrie, conform AP, citat de Yahoo News. Asociaţia Cruise Lines International estimează că, în acest an, 16 milioane de persoane, dintre care trei sferturi din America de Nord, îşi vor petrece vacanţa la bordul unei nave de croazieră, mai mult cu 6,6%, comparativ cu 2010.
Anul trecut, numărul pasagerilor navelor de croazieră a depăşit estimările asociaţiei.
Un optimism temperat
Directorii generali ai şase dintre companiile care deţin astfel de nave şi-au exprimat, în timpul unei discuţii din cadrul conferinţei Cruise Shipping Miami, un optimism temperat, în ceea ce priveşte creşterea continuă, spunând că, la nivel mondial, există o piaţă mare neexploatată a croazierelor.
Stein Kruse, directorul general al Holland America Line, a afirmat că generaţia anilor '46 - '64 din Statele Unite, cunoscuţi sub numele de baby boomers, care au venituri destul de mari, fac parte din categoria neexploatată, mai ales că economia se redresează, iar cheltuielile pentru vacanţe sunt pe un trend ascendent. "Această generaţie trăieşte bine şi au o viaţă mai lungă, ei arată un interes mai mare pentru călătorii, iar companiile care oferă croaziere apelează la ei", a explicat Stein Kruse.
În