Peste 40% dintre romani prefera sa-si rezolve singuri problemele cu autoturismul sau sa apeleze la un cunoscut decat sa mearga in service, reiese din raportul “Service-urile auto in online”, studiul realizat de Auto.ro, portal de anunturi cu masini second-hand, si compania de cercetare de piata Daedalus Millward Brown.
Conform studiului Auto.ro, service-urile auto au obtinut un punctaj de 4,88, pe o scara de la 1 la 7, la capitolul satisfactia in general, iar cea mai mare nota, 5, au luat-o pentru calitatea lucrarilor efectuate.
Studiul a fost realizat in perioada ianuarie-octombrie 2010 pe un esantion de 13.751 respondenti cu varsta mai mare de 18 ani si care conduc un autoturism. Metoda de cercetare folosita a fost sondajul online.
Respondentii s-au aratat satisfacuti de amabilitatea personalului si de faptul ca termenele sunt respectate, dar s-au declarat cel mai putin multumiti de pretul lucrarilor (nota 4,48) si de rapiditatea cu care le sunt rezolvate problemele (4,77).
Romanii sunt mai multumiti de service-urile autorizate decat de cele independente. Desi mai multi romani apeleaza la service-urile independente, aproape 60%, cei care isi duc autoturismul in service-urile autorizate de marca sunt mai multumiti de serviciile oferite. Acestea din urma au obtinut un punctaj de 4,94, fata de 4,84, cu cat au fost notate service-urile independente.
Service-urile BMW, Mercedes, Audi si Skoda, in topul preferintelor romanilor. La acest capitol, cel mai mare punctaj l-a obtinut BMW, 5,25, urmat de Mercedes Audi si Skoda punctate la egalitate, cu nota 5,11.
71% dintre romanii multumiti de service-ul masinii pe care o conduc sunt aproape la fel de multumiti si de marca respectiva.
De asemenea, prin compararea gradului de satisfactie fata de service cu datele din Auto Index, reiese ca romanii care au achizitionat