Aeronava oficială a preşedintelui României, Traian Băsescu, va fi pilotată de aviatori români angajaţi ai Tombouctou Aviation Company, o firmă aviatică din Bamako, capitala Republicii Mali, după cum au declarat pentru cotidianul.ro surse din Administraţia Prezidenţială. Cotidianul.ro a descoperit că există legături vechi între compania aviatică din Mali şi două companii aeronautice din România: MIA Airlines şi ... ROMAVIA. MIA Airlines a trecut ca fiind compania rusului Viktor Bout - denumit în presă „Negustorul Morţii" sau „Lordul Războiului" -, arestat pentru contrabandă cu armament. ROMAVIA este compania care asigură zboruri pentru înalţii demnitari ai statului român. În Republica Mali băştinaşii vorbesc limba bambară sau bamanankan.
Avioane, oameni şi internet: legătura dintre România şi Mali
Prima legătură dintre Tombouctou Aviation Company din Mali şi MIA Airlines din România - despre care în mass-media şi mai ales la Antena 3au apărut articole potrivit cărora i-ar fi aparţinut prin interpuşi lui Viktor Bout şi că a avut probleme cu statul român - o reprezintă trei aeronave.
Astfel, cele trei aeronave de tip BAC 1-11 seria 400 din cele patru în total ale companiei din ţara vest-africană au aparţinut MIA Airlines, cu indicative de înmatriculare din România. La rândul ei, MIA Airlines a operat cel puţin un avion de la defuncta Jetline, care chiar era a lui Viktor Bout. Firmei Jetline i-a fost interzisă operarea în Europa, după o serie întreagă de scandaluri.
A doua legătură dintre cele două companii este cea a... cadrelor. A personalului, adică.
Astfel, cel puţin doi dintre responsabilii africanei firme Tombouctou Aviation Company provin de la companiile româneşti MIA Airlines, Jetline şi, surpriză !, de la ROMAVIA. Desigur, în cazul ROMAVIA e vorba despre militari rezervişti. De notat că la compania din Mali care asigură serviciile