Asociaţia Secretarilor Unităţilor Administrativ Tetitoriale din judeţul Mureş a organizat, în cursul zilei de ieri, Adunarea Generală Ordinară. Pe ordinea de zi a lucrărilor au fost trecute prezentarea raportului de activitate pe anul 2010, prezentarea raportului comisiei de cenzori ai asociaţiei, aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, aprobarea cuantumului cotizaţiei pe anul 2011, prelungirea contractului de parteneriat cu Revista Română de Administraţie Publică Locală precum şi aprobarea planului cuprinzând principalele activităţi ale asociaţiei în anul 2011. Din luările de cuvânt a reieşit că principalele probleme cu care se confruntă secretarii administraţiilor locale se referă la volumul mare de muncă şi de birocraţie, legislaţia fluctuantă şi complicată, influenţa puternică a politicului în activitatea funcţionarilor publici precum şi lipsa unui statut propriu al secretarului de unitate administrativ teritorială.
Prefectura alături de secretari
„Mesajul prefectului Marius Paşcan către dumneavoastră este acela de a respecta statutul de funcţionar public de conducere, de a face totul cu profesionalism, cu discernământ şi de a rămâne în limitele legalităţii având în vedere faptul că dumneavoastră sunteţi primi jurişti ai unităţilor administrativ teritoriale. Trebuie să aveţi o atitudine consecventă. Sunteţi primii răspunzători de aplicarea legii.”
Emilia Huza, reprezentant al Instituţiei Prefectului
Secretarii sunt un factor de stabilitate
„Doamna preşedintă m-a rugat să vă transmit acest mesaj. Dumneavoastră sunteţi factorul de stabilitate şi de continuitate în administraţia publică locală. Sunteţi cei care trebuie să asigure modernizarea administraţiei. Această modernizare nu trebuie să se refere numai la tehnica de calcul ci şi la o schimbare a atitudinii administraţiei locale faţă de cetăţeni. Dorim o mai bună comunicare