Netflix, cea mai mare firma de inchirieri video din SUA, vrea sa ia o bucata cat mai mare din vizionarea de filme online. Oficialii companiei au anuntat ca - in afara de filme - vor sa distribuie seriale productie proprie.
Netflix a anuntat ca va produce un serial in care va juca actorul Kevin Spacey (cunoscut din "American Beauty") si regizat de David Fincher (regizor al recentului film "Reteaua Sociala").
Mutarea Netflix vine la o saptamana dupa ce casa de productie Warner Bros a anuntat ca vrea sa distribuie filme prin reteaua sociala Facebook.com. Warner Bros este unul dintre principalii furnizori de filme ai Netflix, iar anuntul fratilor Warner a fost primit ca un soc de actionarii Netflix, titlurile companiei pierzand 6% la bursa new-yorkeza.
DailyBusiness Video: Netflix
Concret, filmele vor fi disponibile pe site-ul retelei sociale, iar Facebook va avea o parte din incasari. In aceasta faza a proiectului, utilizatorul poate cumpara filmul pentru 30 de credite Facebook (3 dolari) si va putea viziona filmul in 48 de ore de la achizitie. Cel putin acesta este pretul pus de Warner Bros pentru filmul "The Dark Knight", care este filmul pilot pentru acest proiect.
Intelegerea dintre Warner Bros si cea mai mare retea sociala ar urma sa scoata Netflix din online, asa cum Netflix a reusit sa-si transforme competitorul Blockbuster intr-o firma irelevanta in online.
Pentru aprofundarea subiectului, puteti citi aici o comparatie intre Netflix si Blocbuster.
Mai multe detalii despre conflictul dintre Netflix si Blockbuster puteti citi aici.
Intr-un comunicat al warner Bros, presedintele companiei Thomas Gewecke spunea ca "Facebook a devenit o destinatie zilnica pentru sute de milioane de oameni. Daca filmele noastre vor fi disponibile pe Facebook, consumatorii vor avea la dispozitie o metod