Transportul feroviar de marfă, o soluţie sustenabilă pentru cel mai răspândit mod de transport la ora actuală, cel rutier, nu este susţinut prin programe de dezvoltare de Guvernul României, consideră reprezentanţi ai unor organizaţii non-guvernamentale. Sursa: Octavian Cocoloş
Astfel, 15 asociaţii non-guvernamentale susţin protestul feroviarilor din 16 martie în condiţile în care Ministerul Transporturilor preferă să închidă o treime din infrastructură în loc să acceseze fonduri europene pentru modernizarea transportului feroviar. Mai ales că transportul feroviar contribuie la protejarea mediului, a sănătăţii umane şi la siguranţa rutieră. În plus, reprezentanţii organizaţiilor consideră că dezvoltarea acestui tip de transport ar genera locuri de muncă, „slujbe verzi”, un punct important în politica Comisii Europene de trecere la o economie cu emisii reduse de carbon până în 2050.
Planurile de a închide 1000 de km de linii ferate până în august şi apoi o posibilă închidere a încă 6000 km va duce la aglomerarea şoselelor din România ceea ce va genera mai mari emisii de gaze cu efect de seră şi noxe, adaugă aceştia într-o scrisoare de luare de poziţie.
Mai mult, ei consideră că accizele care sunt incluse în preţul motorinei locomotivelor Diesel ar trebui direcţionate către întreţinerea şi modernizarea transportului feroviar şi nu a celui rutier, aşa cum se întâmplă acum.
De asemenea, taxele de utilizare pentru transportul feroviar de marfă sunt foarte mari în comparaţie cu cele din transportul rutier de marfă. Aceste organizaţii cer Ministerului Transportului să renunţe la planurile de restructurare şi privatizare din CFR şi oferă experienţa lor Guvernului pentru a schimba în bine sistemul românesc de transport.