Primul târg virtual de carieră din România s-a încheiat ieri, după ce peste 10.000 de persoane au ales să îşi lase cv-ul în baza de date a recruiterilor. Procesul de recrutare a forţei de muncă a fost şi el adaptat vremurilor moderne în care trăim, astfel încât, timp de zece zile, câteva zeci de angajatori au intrat în contact cu zeci de mii de vizitatori.
Dacă până acum cei care erau în căutarea unui job s-au obişnuit să intre în contact cu angajatorii doar la târgurile de carieră organizate de câteva ori pe an, unde cv-urile se adunau în teanc pe masa recruiterilor, acum totul a fost "updatat" la online. "Târgul de joburi cu tejghea şi CV pe hârtie este mort. Într-un târg virtual oamenii vin în drum spre altceva. Ideea a fost că trebuie să facem altceva , ceva care să ţină pasul cu vremurile, ceva de secol 21", a explicat marius Girlea, iniţiatorul proiectului. "Timp de zece zile, omul putea intra şi ieşi de câte ori a vrut din târg. Nu avea zece secunde la stand şi nu îl grăbea nimeni", a explicat bucureşteanul.
În contact cu angajatorul
Unul dintre marile avantaje ale unei astfel de întâlniri constă în faptul că orice candidat are mai multe beneficii. Spre deosebire de un site de joburi, persoanele interesate aveau acces la orice loc de muncă existent în cadrul unei companii şi puteau beneficia de informaţii din partea angajatorului doar accesând secţiunea de "chat". "Conform statisticilor noastre, peste 55 la sută dintre vizitatori sunt oameni cu peste cinci ani experienţă în câmpul muncii, ceea ce înseamnă că la târgul ăsta au venit oameni cu pregătire profesională peste media de vârstă a celor care stau online în România, ceea ce este un mare avantaj pentru angajatori", a explicat organizatorul târgului 3D.
Apreciat pentru simplitate
La intrarea în târgul 3D, candidatul a avut posibilitatea să selecteze una dintre zecile de firme p