“Acceptă-mă, înţelege-mă, învaţă-mă” este deviza sub care va funcționa parteneriatul între Ministerul Educaţiei Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) şi Centrul Naţional de Sănătate Mintală şi Luptă Antidrog (CNSMLA) pentru identificarea şi managementul cazurilor de ADHD (deficit de atenţie/hiperactivitate/impulsivitate). Sursa: Horia Călăceanu
Scopul acestui parteneriat este de a facilita accesul cadrelor didactice la informații despre înțelegerea cauzelor, manifestărilor și modalităților de tratament pentru ADHD.
“Problemele legate de tulburarea ADHD sunt uneori subevaluate în cabinetele medicale şi de obicei ignorate în şcoli, de aceea copiii cu ADHD sunt de multe ori stigmatizaţi, tocmai pentru că nu există, la ora aceasta, un mod eficient de recunoaştere şi de integrare a lor în comunitatea de învăţământ. Majoritatea copiilor care prezintă această tulburare sunt etichetaţi greşit, mutaţi des dintr-o clasă în alta sau riscă să fie daţi afară din şcoală”, declară Ileana Botezat Antonescu, director CNSMLA.
Cheia tratamentului, la dascăli și părinți
Unul din domeniile majore ale vieţii copiilor diagnosticaţi cu ADHD afectat de această tulburare este performanţa şcolară. De aceea, principalele persoane vizate de acest proiect sunt educatorii şi profesorii.
„Intervenţia psihoeducaţională la şcoală prin îmbunătăţirea cunoştinţelor cadrelor didactice despre ADHD şi dezvoltarea unei bune colaborări ale acestora cu părinţii poate conduce la creşterea performaţelor şcolare şi sociale ale copiilor cu ADHD. Credem că înţelegerea acestei tulburări atât de frecvente este pasul cel mai important în tratarea ei cu succes, iar cheia se află la cadrele didactice şi la părinţi”, declară Prof. Liliana Preoteasa de la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Proiectul se va desfăşura sub for