Mazda2 s-a remarcat încă de la lansare printr-un mod de a fi relaxat şi printr-un stil de condus foarte bine adaptat oraşului. Faceliftul aduce lucruri proaspete pentru cea care a dobândit titlul de World Car of The Year în 2008.
În lumea automobilelor japoneze, Mazda se detaşează în ultimii ani printr-un spirit jucăuş, care nu e specific acestei ţări, dar pe care niponii l-au nimerit foarte bine - de la designul exterior şi până la modul în care li se comportă maşinile.
Faceliftul i-a adus modelului Mazda2 o grilă frontală cu linii mai dinamice - practic o reinterpretare a zâmbetului specific al mărcii prezent pe toată gama actuală - precum şi materiale noi pentru consola centrală, scaune şi inserţiile ornamentale. Deşi nu este oferit un diesel, Mazda2 are acum două motorizări pe benzină de 1,3 litri (75/84CP), care emană doar 119 g CO2/km şi două de 1,5 litri (102 CP manual sau automat), care emană 135, respectiv 146 g CO2/km. Combinaţia de cilindree mică şi emisii mici duce, aşadar, la o impozitare blândă din partea statului.
Atunci când te uiţi pe foaia tehnică a motorului de 1,3 litri 84 CP, nu ai mari speranţe dinamice: 13,6 secunde pentru un sprint de la 0-100 km/h este o valoare mai degrabă specifică diesel-urilor decât motoarelor pe benzină. În ciuda acestui fapt, cel puţin până la 60 km/h, etajarea cutiei de viteze îţi permite să pleci ca din puşcă de la stop, pedala de acceleraţie fiind bine dozată pentru tot ce înseamnă condus prin oraş. Căci aici este de fapt şi secretul sentimentului de distracţie oferit de această maşinuţă: la viteze specifice oraşului, ai primele trei trepte elastice şi doritoare de turaţii mari. Drept urmare, vei conduce mai tot timpul în viteza a treia, care se întinde liniştit între 40 şi 80 km/h.
Marele avantaj al Mazda2 este faptul că rezistă la tăvăleală şi în afara oraşului. Mă refer aici la stabilitate