Conduce o afacere în domeniul panificaţiei. În anii de criză, în care multe firme au falimentat, şi-a deschis o reţea de magazine în toată Timişoara şi are ambiţia de a-şi dubla aproape numărul de magazine, până la sfârşitul anului. Ovidiu Ciuhandu, managerul general al S.C. Scalini S.R.L., reprezintă dovada că, în afaceri, politica paşilor mărunţi, chibzuinţa şi munca făcută cu pasiune pot asigura succesul, chiar şi în condiţii de criză.
Drumul de la un sortiment de pâine, la 30
De aproape zece ani, firma pe care o conduceţi are o cifră de afaceri care a evoluat constant. Ce stă la baza unei afaceri care creşte semnificativ de la an la an?
Cred că, în primul rând, este vorba despre seriozitate, dar şi despre dorinţa de a-ţi demonstra ţie însuţi că eşti capabil să faci lucrurile pe care ţi le-ai impus. Evident, nu înseamnă că, de fiecare dată, şi reuşeşti. Scalini s-a dezvoltat ca o activitate complementară pentru magazinele Etti, de acolo a apărut ideea. Aşa că şi eu, şi asociatul meu, absolvenţi de Ştiinţe Economice, ne-am apucat să facem pâine.
Faptul că am ajuns până aici nu este, însă, doar meritul meu, este şi meritul să spun al conjuncturii. Am demarat afacerea în 1998, într-un moment în care, în România, lucrurile arătau altcumva : concurenţa nu era atât de acerbă, capitalul era mult mai restrâns, iar posibilitatea de a te dezvolta era oarecum favorizată. Lăsând la o parte ultimii doi ani de zile – care au schimbat radical modul de abordare a unei afaceri –, parcursul celor zece ani de zile urmat de Scalini a fost şi interesant, şi greu, pentru că tot ceea ce am ridicat am clădit cărămidă cu cărămidă. Uitându-mă în spate, au fost perioade în care am avut drumul drept, dar au fost şi perioade dificile, cum e şi perioada de acum. Acum, pe lângă concurenţă, care e mare, a intervenit şi conc