44% dintre români preferă să-şi rezolve singuri problemele cu autoturismul sau să apeleze la un cunoscut decât să meargă la service
De regulă, în aceste cazuri, este vorba de Dacii vechi sau alte automobile fabricate în anii '90
Românii acordă nota 5 service-urilor auto, pe o scară de la 1 la 7, reiese din studiul "Service-urile auto în online", realizat de Auto.ro (site de servicii auto second hand), şi compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown. "Românii se uită la costuri, la amabilitatea personalului care îi deserveşte în service-uri şi la viteza de execuţie a lucrărilor. Acest lucru ţine şi de istoria noastră a parcului auto înainte de 1989 în care majoritatea deţinătorilor de Dacia a obişnuit să-şi repare maşina ori de unul singur, ori apelând la o cunoştinţă, şi mai ţine şi de vechimea parcului auto. În anii '90 am importat destul de multe maşini second-hand, şi în 2000. Pentru astfel de maşini (n.r. - Dacia 1300/1310, Opel, BMW, Audi şi VW) se remarcă tendinţa ori de a apela la o cunoştinţă sau de a apela la un service independent, mai puţin la cele autorizate ale mărcilor. De asemenea, mediul online nu este folosit din plin de către service-uri, cred că asta aduce un dezavantaj pentru ele şi aici ne propunem noi să intervenim (n.r. - Auto.ro) şi din ceea ce pare profilul oamenilor care merg să îşi ducă maşina în service-uri, fie ele independente sau autorizate, par a se suprapune cu profilul utilizatorilor de Internet", a declarat, pentru Curierul Naţional, General Manager Auto.ro, Bogdan Axinia.
Topul maşinilor reparate acasă este condus de Dacia 1300/1310, Opel, BMW, Audi şi VW
Conform studiului Auto.ro, service-urile auto au obţinut un punctaj de 4.88, pe o scară de la 1 la 7, la capitolul satisfacţia în general, iar cea mai mare notă, 5, au luat-o pentru calitatea lucrărilor efectuate. Studiul a fost