Din cele peste 600 de automobile scoase la vânzare weekendul trecut la un târg de maşini din judeţul Hunedoara, doar zece erau Dacii şi numai una a fost vândută. Sursa: REMUS SUCIU
Dacia 1300 sau Dacia 1310, în diferite "variante", cu carburator sau cu injecţie, sunt apariţii extrem de rare în târgul auto de la Bălata - judeţul Hunedoara. Asta cu toate că, în fiecare weekend, peste 500 de proprietari din mai multe judeţe îşi aduc aici autoturismele de care vor să scape.
Mai bine în târg decât la programul "Rabla"
În fiecare dimineaţă de duminică, zona dintre Şoimuş şi Bălata freamătă de maşini. Predomină cele cu motoare economice, de până în 100 de cai-putere şi 1.600 cm cubi. Cele mai multe par a fi Ford, Volkswagen şi Opel. Nu lipsesc nici "asiaticele" Hyundai, sau Nissan, care, alături de "englezoaicele" de la Rover, dau impresia că domină oferta de 4x4. Ici-colo, câte un Logan ori câte o Solenza îşi aşteaptă noul stăpân, contra unei sume de patru ori mai mici decât cea de la cumpărare.
Undeva, la marginea dinspre şosea a ţarcului, stă proaspăt spălată şi cu capota ridicată o Dacia Berlină. Vânzătorul pare mai degrabă "samsar" de maşini decât împătimit al modelului. Sporeşte această bănuială atunci când, întrebat de numărul de kilometri, se duce să se uite pe bord înainte de a spune: "74.000".
"O dau, c-o dat canceru-n ea. 2.600 de lei cer. Îi maşână din ’96, de-aia cer atâta. De dus la programul «Rabla» n-are rost, fiindcă oricum n-am bani de una nouă, iar eu, dup-aia, pe voucher iau mai puţin de 2.000 de lei", spune Constantin Faur, proprietarul singurei Dacii "clasice" prezente duminică după-amiază la târg. "O mai fost una, o Dacie faină, din 1974, da’ o plecat omu’ cu ea cu tot, că şi-o zis că nu mai vinie că numa’ consumă benzina degeaba şi plăteşte taxa de târg aiurea", mărturiseşte Faur.